onsdag 24 oktober 2012

Börjar min nedräkning till om / ny start..

Idag är det 10 dagar kvar att samla mina tankar och förbereda mig för om / nystarten den 2 november..

Planeringen just nu är att tömma av frysen.. frosta den och ladda med rätt mat... vi hade när jag var duktig förut ett par Dukan fack... även i kylen.. barnen får äta därifrån men MÅSTE säga till om något börjar ta slut..

Små läser Dukan boken..

Skall försöka piffa upp min blogg, & lära mig den bättre för är skit dålig, alla har så fina sidor med bilder osv men själv fattar man inget... SÅ KOM GÄRNA MED TIPS...

Ny ticket, men vill gärna har kvar den gamla, funkar det att ha flera ? NÅGON SOM VET....

Igår skulle jag svara på Likkans svar här, men det gick inte att få iväg, vet inte varför, fyllde i text mm, men det sa hela tiden att jag inte kunde verifierar mig... VAD GÖR JAG FÖR FEL...
Valde privat & skrev mitt namn + blogg, men det kanske var fel...

I morse blev det en bra frukost.
Keso + 0,1 % yoghurt med kvarg.
Mellis 1 kokt ägg..

Lunchen blir
Sjötunga med broccoli med minikeso fyllda av räkor...

Så jag är på G.... nu MÅSTE jag komma igång...

Förhoppningarna är att jag går ner så pass tills det blir kallt så jag kan köpa mig en mindre och snygg vinter jacka..

Vill ner 10-12 kilo, hur lång tid kan det ta tro ??

KOM GÄRNA med tips på hur jag kan gå  ner fort.....

Mycket tips jag ber om, men vet att alla Dukanare är toppen på att hjälpa varandra....

Fortsatt härlig onsdag önskar jag er alla.

3 kommentarer:

  1. Hej Ann- nu har du ju börjat bra, varför ska du vänta ända till 2,a november?
    Om du smygstartar nu så är du ju igång till challengen startar- jag tänker att det kanske är lättare då för dig att hänga på den...
    Ta en dag i taget, en vecka i taget, ett kilo här och en liten belöning där så är du snart i mål.

    Jag finns i min hörna och håller tummarna och hejar på dig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan !

      Satt startdatum 2:a nov för att challenger startar då så tänkte jag det var bra att ha ett startdatum..

      Skall inte stressa på men hoppas verkligen att jag kommer in i det hela igen som jag gjorde förr och att vikten går neråt snabbt.

      Tack för att du håller tummarna för mig, vill verkligen komma tillbaka...

      // Ann :-)

      Radera
  2. Dina rader om att frosta av frysen inspirerade mig, jag vill också frosta av frysen och tömma ut oDukanska grejer i den, eller i varje fall ha dem separerade från hamburgerbröd och frysta pajer som inte jag ska äta.
    Eftersom det är minusgrader idag och jag är ledig så vore det ett perfekt projekt, för då kan jag slänga ut maten som ska vara kvar på altanen.
    Jag håller också tummarna för att du ska lyckas den här gången, du verkar vara en sån som satsar allt eller inget, nu är det ALLT som gäller, eller hur?

    SvaraRadera