onsdag 30 maj 2012

120530

Bestämt att jag skall ta en super skit vecka....

Idag börjar jag att blogga igen för tror som sagt att den kommer att hjälpa mig på vägen....

Dagens mat ingång...

Frukost
Minikeso, youghurt med havrekli


Mellanmål
2 kokta ägg


Lunch
Ungsbakad kyckling, med rökt skinka & Västan 5 % + Keso med löksmak.


Middag
Korv stroganoff med slanka ringen 9 % & mellan grädde 15 % tomatpuré samt snabb makaroner.


Kvällsslarv.
Ica´s nya lakrits glass, super god, men super onyttig, mår faktiskt lite illa...

Mycket är ju rätt, men sen är mycket fel.... älskar korv stroganoff, hur kan man göra detta på Dukans vis, någon som vet...  för man kan ju ha broccoli till istället för makaroner...

Ikväll blir det att börja att läsa om boken.
Det är konstigt vad man glömmer fort när man inte är helt inne i Dukan därför skall jag läsa läsa läsa och få in allt i huvudet, för ju mer man kan desto lättare kommer det att vara att köra, framför allt att hitta på en massa nya egna maträtter...

Imorgon bitti skall jag väga mig och se hur mycket jag gått upp sen jag senaste markerade här på bloggen, men rätta vikten skall in och sen är det bara att köra på och se till att man kommer ner till sitt mål.....

Kom gärna med tips vad jag kan göra för att verkligen hitta tillbaka till Dukan och råd, man kan aldrig få för mycket info.....

2 kommentarer:

  1. Jag brukar skiva zuccini på längden med osthyvel,saltar och häller över kokande vatten. Det få stå ett par minuter så blir de mjuka och kan kallas zuccinispagetti.... omväxling till broccolin.
    Själva stroganoffen kan du ju få till av vv korven som är magrare....

    SvaraRadera
  2. http://likkantheallmighty.blogg.se/2012/march/dukansk-korvstroganoff.html#comment där har du korvstroganoff :p

    SvaraRadera