tisdag 13 mars 2012

Länge sedan jag skrev här

....jag har inte slutat med Dukan, har bara slarvat och varit dålig.

Idag lyckades jag släpa mig iväg till läkare och det visade sig att jag har en kraftig muskel inflammation i axeln, som gör att armen domnar bort och jag får kraftig verk i nacken...

Detta har varit jobbigt, slut, trött mm...

Men nu skall jag ta nya friska tag, fått medicin, sjukskriven med 50 % så kommer att jobba mellan 7-11 fram till den sista mars om jag inte känner mig piggare, för då börjar jag innan, man har ju inte hur mycket pengar som helst så det kommer vara tufft ändå att vara sjukskriven....

Jag har ingen fantasi när det gäller maten längre, jobbigt tycker jag att det är, inga promenade heller, men nu skall jag försöka ge mig ut när jag är hemma på dagarna...kommer ju hem när de flesta jobbar...

I början kändes allt så himla bra, kul mm... mådde toppen, vet inte varför allt bara försvann...jo egentligen tror jag att jag vet....

Man började små slarva med att ta ett glas vin, sen blev det en fest, sen när man ändå synda kunde man ju även synda med maten osv.. osv...det är nog det...

Skall nog se till att ta en vecka med attackfasen och sen köra vita helger igen, så kanske det kommer tillbaka, vill inte gå upp igen, vill gå ner mina sista 5,2 kg....tror jag det är, se jag har inte ens koll på detta.

Skall även se till att jobba med denna sida för man lär sig alltid något som man kan skriva om och jag tyckte att det var skönt att skriva av sig..

Så nu SKA jag komma igång igen...

Kram på er alla som läser min blogg
Ann is back

5 kommentarer:

  1. Det låter inget vidare med värk. Hoppas du tar det lugnt så kroppen hinner läka.
    När man tappar sugen så är det svårt att komma igång igen men det finns mängder med tappade sugar där ute i världen så om man inte kan hitta sin egen så får man ta en annan ;-)
    Peppkramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för peppar kramarna det behövs.

      Jobbigt när man känner så här när man vet hur himla bra man mår om man sköter sig..

      Tror allt blir bättre när axeln mår bättre äter medicin och tycker att det redan känns ok...

      Kramis till dig.

      Radera
  2. Hoppas du mår bättre nu, och att pillren hjälper.
    Sen när du mår bra, kan du ta upp Dukan igen, just nu ska du bara försöka bli frisk.
    Svar: Gådagen blev helt OK, men jag var skittrött på kvällen och orkade inte ens blogga.
    Försöker ta igen det idag, med massor av inlägg;-)

    SvaraRadera
  3. hej!
    hittade dig då jag googlade efter dukan-bloggar :)
    är lite nyfiken på detta sätt att leva.
    hur funkar det tycker du?
    går du ner nåt?
    tips?

    kramkram

    SvaraRadera