onsdag 28 mars 2012

14 dagar sen jag skrev på bloggen sist...

Har varit så mycket privat så jag har inte orkat skriva, men nu när jag har slarvat med mat och vin, så känner jag att jag måste ta tag i mitt liv och Dukan...

Inget allvarligt har hänt, varit 50 % sjukskriven i snart 3 veckor, pga smärta i vänster axel, inte orkat göra något, men jag har inte ens gått promenader och promenera gör man ju inte med axeln.. men värken har gjort mig så trött så det enda jag gjort är att istort sett sovit...

Sen har jag börjat tröst äta, och äta fel, klart jag kan ta det & det & det osv... då jag inte har gått upp något så har jag sett detta som en ursäkt att det fungerar att synda, man önskar nästan att man gick upp en massa så man hade vaknat tidigare...

Nu kommer jag börjar att försöka arbeta 100 % igen from måndag 2 april och då ska jag även börja med en omstart av attackfasen.... rätt mat, rätt mängd vatten och promenera...

Samt skriva här på bloggen för nu efteråt märken man att skriva av sig också hjälper till...

På fredag skall dottern operera sig så medans jag väntar skall jag börja läsa om Dukanboken, planera mm.. I helgen måste jag vara hemma och ta hand om henne... då har jag all tid i världen att se till att jag verkligen börjar om..

Tänker låtsas att det är helt nytt för mig igen....

Trots att jag gått ner 9,9 kg och två storlekar i kläderna så är jag inte nöjd med mig själv längre...men nu skall jag se till att det blir bra igen...

Man måste ju även bearbeta om familj, släkt & vänner för de har ju nu vant sig med att jag slarvat med mat och alkohol, så man måste även se till att de förstår.

Så på återseende...nu SKA tanten börja om....

// Ann

1 kommentar:

  1. I bland kommer livet emellan men det är bara att ta nya tag.
    Hoppas allt går bra för dottern
    Peppkramar

    SvaraRadera