onsdag 7 mars 2012

Onsdag & nu ska jag vakna...

Inte bara vakna och gå upp..

Senaste tiden har jag fått så ont i mina leder så jag måste ställa klockan på 5 för att hinna sträcka, tänja & få igång kroppen innan jag går upp...

Kan jag ha gått ner för fort, därför jag har ont, fast det känns lång sökt..

 
I morse när jag åt frukost tittade jag på något program där de hade fått i uppgift att skriva en matdagbok, detta i syfte att se vad man äter fel och kan rätta till detta... i deras syfte var det för att gå upp i vikt, men det stämmer även på oss som skall gå ner i vikt...

Efter min dipp nu senaste tiden så tänkte jag börja att skriva ALLT jag äter & då menar jag ALLT...ibland tar men en liten bit mörk choklad eller så och den slinker ner, men den skall upp på papper...

Kanske kan det vara något för mig att underlätta & att komma igång.

Sen skall jag även ta efter Majjas belöningslista, nu skall jag göra allt för att komma igång igen...
Jag skall fixa mina sista 5,2 kanske hinner jag inte detta till 19 april som är sagt, men så snart som möjligt skall jag fixa detta..

Nu skall jag börja & klara detta.

Frukost:
2 msk mini keso
2 msk havrekli
1,5 dl mini youghurt citron & jordgubb.

Nu lite kaffe, men tänker inte skriva drycker om det är av rätt sort..

Lunch
VV korv som jag blandat med broccoli och mini kelda + lite tomatpuré

Middag
Keso biff med lite kall keso

Syndade idag
4 rutor lakrits marabou ( Så detta är fel, bort bort )
1 dl chips (Åter igen fel, bort bort bort..)

Nu är jag mätt och trött så det blir inget mer att äta för mig idag...
Belöning..
Första som jag kommer ge mig själv när jag gått ner
10 kg, är ett par nya snygga gymnastik skor.

Nu skall jag jobba lite, återkommer under dagen med att fylla i min matdagbok.

Härlig onsdag önskar jag er alla

Ingen promenad idag heller, gick hem tidigare pga axel & nack värk så jag mådde illa av tabletter bara hem och sova så man orkar i morgon igen.....

Godnatt

1 kommentar:

  1. Hej Ann!!

    Vad tråkigt att höra att det gör ont... önskar att jag hade nån bra tips att ge dig :(

    Men vad duktigt det där med matdagboken! Och med belöning! Tror jag ska köra det jag med!! När jag kommer till -5 kilo, till -10 kilo och till målet: 58 kilo!!!

    Svar: Prova Bo Luc Lac!! Tror du kommer gilla det, jag älskar den! Imorgon blir det omelett för oss här... :)

    Stor kram!! Hoppas du mår mycket bättre imorgon!!

    SvaraRadera