onsdag 15 februari 2012

Bo Luc Lac

Detta recept har jag tjuvat ifrån Majsans Blogg.
 
 
Bo Luc Lac (2 portioner)

400 gr nötkött
2 msk soja
1 msk ostronsås
1 stor bit ingefära, riven (vi tog pulver för den färska var slut hemma)
4 vitlöksklyftor, pressade
ett par korianderblad till garnering
svartpeppar


Skär köttet i 1 centimeter stora tärningar och smaksätt med soja, ostronsås, riven ingefära och peppar. Låt marinera i minst 30 minuter.

Precis innan maten ska avnjutas smörjer du en stekpanna med en droppe vegetabilisk olja och steker försiktigt vitlöken. när vitlöken har börjat få färg och sprider sin arom lägger du i köttet och sauterar det på mycket hög värme i 10-15 sekunder. Köttet ska förtfarande vara lite blodigt i mitten och bör inte stekas för länge.

Garnera med korianderblad.

Bild tänker jag lägga till när jag provat detta som jag hoppas blir i helgen

2 kommentarer:

  1. Mums! låter jättegott. Måste provas!

    SvaraRadera
  2. Du kommer gilla det, Ann!! Jag älskade det!! Massor med vitlök och riktigt riktigt god smak! Mmmmmm... bästa Dukan rätt hittills!

    Sambon fick wokgrönsaker till, men jag hade proteindag, så jag tog till jobbet i måndags oxå (m/grönsaker då).

    SvaraRadera