tisdag 28 februari 2012

Tisdag oj så trötter

..sitter nu och dricker en massa kaffe för att hålla mig vaken och klockan är bara halv åtta.

Lite låg efter synd helg & förra veckan, måste lägga det bakom mig och komma igen...inget depp nu.

Igår åt jag bra, och idag, tänkt köra Attack hela veckan, men blev så sugen..på färska champingoner så det blev det ihop med VV korv och ägg röra..

Hur illa är VV korv egentligen ?

Älskar korv så det är en bra ersättning, smakade en bit av vanlig falukorv förra veckan, men tycker att det mesta smakar fett.. så lite har man nog vant av sig...

Idag tog jag mig en promenad första gången på länge, pga av underlag och i helgen pga fest... det var skönt, men fick lite kramp i ryggen av att spänna mig det var fortfarande lite små halt.

Så man är nog på G igen... imorgon blir det onsdags yoga...

Sen ska jag se till att gå en promenad igen varje dag, tror verkligen att de betyder mycket, lika mycket som att äta rätt.

Så nu kör vi igen alla Dukanare...

Ska även se till att skriva i bloggen varje dag + läsa andras tycker att det är peppande...


5 kommentarer:

  1. VV Wienerkorven har följande näringsvärde per 100 g: energivärde 400 kj/95 kcal, protein 9 g , kolhydrater 7 g , fett 3 g .
    Jag tycker det är helt OK, och käkar det någon gång emellanåt.
    Bra att du promenerar, jag började med gym först i december, så de flesta av mina kilon gick jag ner med enbart promenader som motion.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mona !

      Då gör det ju inget om man äter 2-3 gånger per månad.

      Promenader märker jag skillnad på mig själv om jag inte går eller går, inte bara för vikten utan för välbefinnande..

      & nu är det ju ljust när man kommer hem så går jag direkt så är det skönt...

      Ha en bra onsdag.

      Kram

      Radera
  2. Jag har skött mig matmässigt men inte promenadmässigt, har knappt gått alls på en vecka men har ändå gått ner ^^ Så jag tror maten är viktigast. Men ska börja gå igen också.

    Sv: Haha nej jag ska inte fria, vi är ju redan förlovade så vi ska ju redan gifta oss xD Han har visserligen inte gått ner på knä än, men det spelar ingen större roll för mig. Han däremot har sagt att han gärna vill göra det så han får väl göra det om han vill när det passar honom ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha hade varit lite kul att fria den 29/2, jag kanske skall försöka att träffa en karl och göra det om 4:a år..hihi..

      Då får vi se när det blir..

      Tycker det är så skönt med promenaderna, sitter still 8 timmar varje dag, så mycket därför oxå.

      Ha det så gott..
      Kram

      Radera
  3. Svar: Mycket bra dag idag, halt visserligen men gudagott med vårvärmen.
    Kram

    SvaraRadera