onsdag 8 februari 2012

Piggare idag

Sovit nästan hela dagen men känner betydligt piggare nu.

Orkade till & med ut till affären, varit på utvecklingsamtal med sonen och det gick bra, så hem för att hitta på något gott...

Blev en eget påhittad med hjälp av era andras recept.

TORSK FILÉ

Ugnen på 200 grader.
150 gram torskfilé
Röra av.
1/2 dl  Kvarg Kesella
1/2 dl  Keso
Röd lök & Purjolök små skuret
                                                      10 räkor i små bitar.
Pensla på röran och in i ugnen.....
Sen lite citron på blev super gott, kryddade rätt starkt...

Så nu är man mätt och belåten, ta lite kaffe och bara softa.

Imorgon hoppas jag att komma igång med promenaderna igen, man saknar dem verkligen när man inte gjort det på ett tag och tror själv ialla fall för min skull att dessa är super viktiga för att gå ner i vikt....

En STOR Onsdags Kram till er alla.


8 kommentarer:

  1. Kanske vi kan diskutera Turkiet lite längre fram...för om jag förstod rätt så har du varit där innan o om det är nåt specifikt man ska tänka på noviser vid Turkiet som vi är ;-)
    Va skönt att du mår bättre ..jag gjorde ett försök att vara på jobbet i 2,5 timmar gud vete hur många jag smittade ner under den tiden då jag nös o nös o nös..blir hemma i morrn med hur som helst o har sovit hela em

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mia absolut bara fråga om Turkiet, längtar verkligen, men känns långt till september..
      Vart i Turkiet skulle ni nu igen...
      Själv åker jag till Side v.38 & 39.

      Ja det är skönt att känna sig bättre, bra att du är hemma för man behöver vila och bara vara....

      Undra om man skall skriva till Mona, för klockan står nu när du svara. 10.45 AM, lite fel är det...

      Kramis

      Radera
  2. Tänk vad mycket lättare det kommer bli med långa sköna promenader när väl våren är här! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant Frida man längtar verkligen, då kan man ta en längre promenad och ta med sig en termos med kaffe och stanna till någonstans...

      Kram

      Radera
  3. Jag tror också att promenaderna är viktiga och de är framför allt beroendeframkallande.

    Sv: Tack för pepp ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej tjejen!! Hur mår du idag?

    Ha en underbar dag!!
    /Myriam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Myriam !

      Mår sådär men är på jobbet längter hem till sängen.

      Kommer du ihåg vilken tid du skrev till mig för jag får sån konstig tidsangivelse.
      Fått 01:29 AM...

      Underbar dag till dig oxå.
      Kram

      Radera
  5. Det där med tidsstämplarna, de blir tokiga hos mig också. Jag tror att Blogger har problem, typ att klockan går fel på deras servrar eller nåt. Bara att hoppas att de fixar till det snart.
    Svar: Tack för beröm av min sida, jag gick tillbaks till min gamla layout, den är nog inte så dum i alla fall.
    Jag förväntar mig nu att få se en 10-lista och en receptflik som funkar hos dig endera dagen. När du känner dig piggare förstås.
    Kram och krya på dig

    SvaraRadera