fredag 20 januari 2012

Äntligen fredag

....& faktiskt lite trötter idag, jag som har varit så pigg sen starten.
Idag fick jag lära mig att smaksatt keso får man INTE är i dukan....jag som bara tänkt bra under 5 % fett, och käkade på.....Så alla gör inte som jag....hade kanske gått ner mer om jag inte ätit detta, men det får man aldrig veta..bara att sluta och äta det.

Idag har jag fått en massa bra förslag på vad man kan blanda i sin mini keso - tack för detta kära Dukan vänner, tur att jag har er.....
Detta kommer att gå som en dans med all eran hjälp....

Imorgon bitti skall jag väga mig för första gången sen jag började med cruise fasen skall bli spännande.

Hoppas på SOL imorgon, då blir det vägning, en kopp kaffe sen en långpromenad.....fast det blir det ändå oavsett väder....

Ha en toppen kväll på er alla....
Fredags kramar ifrån mig

8 kommentarer:

  1. Det är så mycket man ska lära sig :-)
    Jag tror att du kommer att hitta din väg ganska fort.
    Lycka till med vägningen i morgon.
    Peppkramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack men måste faktiskt säga att det är kul.
      Ska bli så spännande att väga sig i morgon, så nyfiken.

      Natti

      Radera
  2. jag var ingen kesoätare precis innan dieten, sen lärde jag mig tycka om keso och insåg att det är praktiskt att bara ha naturell mini hemma för då kan man smaksätta bara det man vill ha just då... sen gjorde jag en hårmineralanalys som visade att jag inte skulle äta mejeriprodukter alls- gissa om jag saknade just keso.
    jag såg också att du funderade på forumet, men såg att du fått så många bra tips redan.
    Senare i faserna kan du ju äta den smaksatta keson igen, men då kanske du inte tycker den är så god längre....
    För en sak har jag märk, smaken ändras under tiden....

    Ha en mysig fredag och en skön lördag- ( jag har också vägning i morgon)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lustigt att du skriver detta om ändrad smak, tycker redan att vissa saker smakar annorlunda...

      Tackar, snart sova så man får gå upp och väga sig så nyfiken.

      Natti natti

      Radera
  3. Det har jag kommenterat i nåt av dina inlägg antingen här eller på dukanforumet att det inte var ok men det måste du ha missat :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi kanske missat det medvetet, näe de har jag faktiskt inte, skall ge mamma de burkar jag har kvar och köpa hem mini keso...

      Natti natti

      Radera
  4. Svar:Köttbullar är en höjdare, jag brukar använda minikeso istället för mjölk och ströbröd, det fungerar jättebra.
    Om man steker dem blir det lite kletigt i stekpannan eftersom keson smälter, men man kan ju göra som jag gjorde, koka dem innan man steker dem, suveränt.
    Jag saknar egentligen inte heller pasta, potatis, eller ris. Tyckte bara det var dags att köra lite quinoapasta som jag nästan glömt bort att jag hade.

    SvaraRadera
  5. Å jag använder mig av Lidls kvarg o klickar i en rejäl klick då jag gör köttfärsbiffar Jättegoda saftiga

    SvaraRadera