söndag 22 januari 2012

Helgen snart slut....

...men den har varit toppen, fått mycket gjort.....

Idag har jag hunnit med Ikea, syster bjöd in mig på frukost,, ägg, skinka, kaffe kunde hon fixa så det passade mig....Tack syster.

Lite shopping med dottern innan hem för en promenad i snön oj oj det var lite jobbigare att gå i snö, men så skönt...

Bild från promenaden, bevis för mina vänner att jag är ute och går, för jag har varit världens lataste människa, men nu har jag varit ute och gått varje dag mellan 30-60 minuter, förutom i fredags, tiden räckte inte till då.....tyvärr....

Dagens mat intag. Kört två dagar i rad proteiner & grönsaker...

Frukost/Lunch:   3 ägg, lite skinka + kaffe
Mellis:     Yoggi ( Havrekli )
Middag:   Köttfärslimpa med stekta champinjoner som jag blandade med lite mini milda + sweet souer sås....mycket lite av varje....

Är fortfarande mätt så det blir inget mer idag....

Skriver in allt jag äter i matdagboken som räknar ut fett, proteiner & kolhydrater.
Idag blev det....Fett 43 g...Proteiner 109 gram....Kolhydrater 32 gram och då är det 2 dl Yoggi som står för 19 gram av kolhydraterna.....
Matdagboken räknar kcal schema....och enligt denna dagbok har jag ätit för lite varje dag.......

Tack för denna helg, nu snart dags för en ny arbetsvecka....


1 kommentar:

  1. Skönt med vinterpromenad.

    Sv: Man får vara nöjd med vad det är...så länge det är nedåt. Min läkare vill att jag håller mig mellan 0.5-1.0 i veckan så detta var helt ok.

    SvaraRadera