måndag 9 januari 2012

Dagens mat hittills

Middagen står i ugnen, kyckling filé utan skinn + galett blir det.
Dagens intag har blivit så här...

  • Fett:                      44 gram
  • Protein:               113 gram
  • Kolhydrater:         15 gram
Måste säga att jag blev förvånad att 1 glas minifil på 2 dl gav 10 gram kolhydrater, de andra 5 kommer på kycklingen.

Är detta bra eller dåligt i Attack fasen ?????

Måste säga att jag har varit hungrig hela tiden, nu måste jag leta fram bra mellan mål saker som man kan äta hur mycket som helst av...( TIPS )

4 kommentarer:

  1. Du ska INTE behöva vara hungrig. Proteiner får du äta hur mycket som helst av, tills du blir mätt.
    Om man äter för lite kan kroppen gå in i svältläge, och då går man inte ner i vikt.
    Om du gillar ägg så är det perfekt, jag brukar alltid ha några kokta kalla ägg på lut.
    Annars så är magert smörgåspålägg typ skinka, kalkon eller hamburgerkött något man kan ta till som mellis. Eller varför inte rostbiff.
    Själv är jag galen i lättkesella och miniyoggi, kesellan kan man smaksätta med t.ex kakao (lågfett såklart) vaniljpulver (inte vaniljsocker) och strösötmedel.
    Man kan smaksätta med Fun Light saft också, det är tillåtet.
    Minikeso kan man ju också smaksätta om man inte gillar naturell.
    Hoppas du tyckte något av det lät gott.

    SvaraRadera
  2. Lycka till, och precis som Amonazon skriver.. Är du hungrig ÄT MER!! :D

    Vaknar du och är hungrig mitt i natten så får du äta :D Bra va?? :)

    Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Toppen & tack för alla era tips det är helt underbart...

    Ska köpa hem lite lätt pålägg som ni skriver ovan.

    SvaraRadera
  4. Jag säger som de andra...
    Du ska inte vara hungrig.
    Jag brukar rulla ihop pålägg och äta om jag känner behov av något att tugga på. Annaes är keso eller kesella med egna smaksättningar en räddning.
    Vi hejar på. Detta är en ganska "fri" diet när man väl lärt sig vad man får äta.
    Peppkramar

    SvaraRadera