tisdag 24 januari 2012

Shit....jag synda....

På konferansen efter lunchen så tog jag en bit kladd kaka den var jättegod men fick ångest, varför....godis skålen som stått framme hela tiden tittade jag inte ens åt, men sen så föll jag för denna kladd kaka jag som inte brukar äta bakverk....Varför ??????

Tog en extra promenad när jag kom hem så det kanske kompenserar lite.......

Eftersom jag planerade in Proteiner och grönsaker idag så gick det bra med lunchen då det var en stor sallads buffé + pannbiff.....

Nu kanske man skall äta bara proteiner i 2 dagar så kanske denna kladd kake bit försvinner.....

Kom hem sent så man är lite seg nu så det blir tidigt isäng.....imorgon ringer klockan 5,15 igen....





5 kommentarer:

  1. Det är sånt som händer, det har hänt mig, det kommer att hända igen.
    Men inte särskilt ofta, för det gör så himla ont i samvetet efteråt.
    Bara att fortsätta som om inget hänt och minnas hur dåligt du mådde av syndandet.
    Svar: Fast minus i Stockholm känns MYCKET värre än minus i Piteå. Jag vet, för jag bor i Stockholm och har tillbringat många veckor i Piteå hos släktingar.
    Fast -29 är kallt, t.o.m. i Norrbotten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det blir så, men den va väldigt god....försökte tänka att det är sånt som händer, så jag sov med gott samvete....

      Radera
  2. åh vad arg man blir på sig själv när man gör sånt där... du är ju inte ensam om att göra felsteg nån gång, om det är någon tröst.
    Ta dina proteindagar som om ingenting hänt- det är några dagar kvar till vägning och tills dess märks nog inte den där kakan.... och gör den det vet du ju varför....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det inte påverkar.....nu har jag tyvärr ingen fantasi på middag/matlåda längre....läser på forumet men hittar inget bra tycker jag....

      Som du säger om jag inte lyckas denna vecka skyller jag på kladdkakan, så kanske jag inte äter de något mer...

      Radera
  3. Shit happens ;-)
    Det är bara att inse att livet är fullt av tillfällen när det bara händer. Dåligt samvete är inte bra...det blir lätt att man ger upp då. Det har hänt och nu kan du gå vidare :-)

    Sv: Äter du kokta eller råa grönsaker...de blir ju "snällare" om man kokar dem

    SvaraRadera