tisdag 17 januari 2012

Cruise dag 2

I går hände inget på vågen alls....from nu skall jag bara väga mig en kväll i veckan.

Vet inte om det kallas att synda eller fuska eller så, men igår åt jag Viktväktarnas chorizo korv ihop med wokgrönsaker....det var ok....Älskar korv, men vanlig är ju mycket bättre.

Saknar verkligen falukorv..

Idag blir det bara proteiner.

Börja med frukt yoghurt 0,5 % med havrekli klockan 6.00
Ägg mellis
Omelett med skinka och keso lunch
Ägg mellis igen....

Middag blir nog fisk inte bestämt mig ännu.

Mycket ägg blev det idag, men det är gott, men vet att jag äter för mycket....

Härlig tisdag på er

8 kommentarer:

  1. Hej! Har börjat med Dukan idag och hittade din blogg. Jag väger ungefär lika mycket som du och vill gå ner till 69 kg. Jag är 40 år, bor i Skåne och jobbar också som administratör.
    Ska bli kul att följa din blogg. Precis som du så har jag provat både VV, LCHF och pulver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulrika !

      Kul att du hitta min blogg, det är en kul och hjälpsamt sätt att hålla på.

      Jag mår superbra av denna diet och jag SKA klara det denna gång, vet inte varför men det känns verkligen rätt..

      Om du oxå har en blogg eller startar en får du höra av dig.
      Lycka till så höres vi..

      // Ann

      Radera
    2. Jag vill också passa på att tipsa Ulrika om det svenska Dukanforumet, http://dukan.forum24.se/.
      Ett aktivt forum där vi Dukanare diskuterar dieten och delar med oss av våra erfarenheter.

      Radera
  2. Jag brukar också äta Viktväktarnas korv emellanåt, mina favoriter är chorizo och wienerkorv.
    Visst är originalet godare, chorizon smakar mer som frukostkorv enligt mig, men huvudsaken den inte är äcklig.
    Det som är så bra med Dukanmetoden är ju att man får äta så mycket som är GOTT.

    SvaraRadera
  3. Rekommenderar dig att väga dig mornar, du väger mycket mindre då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när jag börjat med Cruise fasen tänker jag bara väga mig 1 gång per vecka, så jag tänkte ta söndags mornarna nu.
      Så nu på söndag får vi se, känner faktiskt lite på mina jeans och det är kul...

      Anledning till att jag vägde mig på kvällen var att det kändes mer rätt, jag kan inte fatta att det kan skilja 1-2 kilo från morgon till kväll...men nu kör vi söndags morgon....

      Radera
  4. Alltså när man gillar något speciellt så gör man ;-)

    SvaraRadera