tisdag 17 januari 2012

Dagens mumsiga middag.

Idag blev jag sugen på färs & det är min P dag.....

Så jag gjorde så här....

125 g. Färs max 10 %
3-4 msk chili keso.
1 äggula.
Salt & Peppar..

Geggade ihop detta och stekte på svag värme tills det var klart....tog några gurkskivor till detta.

Fett 18 gram
Proteiner 34 gram
Kolhydrater 0 gram

Kanske lite för mycket fett, men gott var det.....

Önskar alla er härliga tjejer som är inne här och peppar och skriver i min blogg...en STOR KRAM......
Det är så kul att läsa och även att följa era bloggar...

5 kommentarer:

  1. Hoppas middagen inte bara var musig utan att den även var mumsig;-)
    En kram är en perfekt present, kostar inget, storleken passar alla och ingen blir ledsen om du lämnar en tillbaka.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack....
      Såg senare att det stod fel, men hittade ingenstans att rätt och jag hade förgranskat..hihiii.

      Visst är det så så bra skrivet...

      Radera
    2. Tror jag är hur snurrig som helst....

      Jag menar att det du skrev om kramar va bra skrivet....

      Radera
  2. Jag gjorde också färsbiffar igår. Hade bara kalvfärs hemma och den är ju fetare än nötfärs, men jaja... Hade i kesella, ett ägg, oxfond och vitlök. Blev såå gott! Var sugen på nåt krispigt så jag åt gurka till, innehåller ju nästan inga kolisar alls. En klick kesella med örtkryddor till det. 1,2 kg efter två attackdagar.

    SvaraRadera
  3. Jag brukar också göra färsbiffar :) På min blogg under kategorierna (till höger och scrolla ner) "Dukan Diet" och "Dukan recept" har jag lite snac och lite recept om du söker inspiration :)

    SvaraRadera