torsdag 19 januari 2012

Ingen bra dag idag....

Vakna i morse med världens magvärk, bara ont kände mig inte sjuk eller så, då börjar man fundera på vad är detta, men kanske en reaktion efter 10 dagar med Dukan dieten.

Så det var lite seg och jobbigt på jobbet idag, hem ville bara lägga mig på soffan, men icke tog min dagliga promenad som gick sakta men ändå i 40 minuter...

Har kunnat äta så det blev omelett till middag, lite keso...

Nu sitter jag med ett glas Fun Light och någa skivor hamburgekött...som har blivit min favorit, förr hade jag nojja på gröna oliver, de saknar jag fortfarande....

Ska bli skönt med helg, trött på att gå till jobbet när det är mörkt och komma hem när det är mörkt så jag hoppas på SOL i helgen....

Blir nog en tidig kväll, sonen har redan krypit ner han kände sig dålig och snarkar för fullt hör jag.

En helt annan sak, vet ni hur man ändrar klockan på meddelande, får fel tid när ni svarar på mina inlägg...

Helgen skall det blir fixa med bloggen och läsa och lära med om Dukan, för jag märker ju mer man lär sig desto lättare blir det....

God natt !

2 kommentarer:

  1. Du har ju inte kört så länge, men det kan ju vara att du som jag blivit lite känslig mot kolhydrater efter din attackvecka.
    Jag kan ibland få magknip om jag ätit för mycket kolhydrater, har ju haft fokus på proteiner så länge.
    Fast jag tycker det är positivit, för då undviker jag att överäta av sånt jag inte bör äta för mycket av.
    Jag äter grönsaker, jag gillar grönsaker, men jag tar bara 1/4 av tallriken med grönt, resten blir kött och t.e.x ägg, minikeso eller tzatziki eller något.
    Sen dagliga dosen av havrekli och linfrön eller psylliumfrön, det mår min mage bra av.
    Ditt onda kan ju vara något annat förståss, jag är ju ingen läkare, bara en sketen systemutvecklare;-)
    Lyckatill kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Troligtvis är det så, mår bättre idag, gillar dina positiva inlägg, bra med lite värk, påminnelse för då över äter man inte kolhydrater..härligt....

      Tzatziki är ju gott det kanske man skall göra till köttbiten ikväll och så skall jag börja med 1/4 grönsaker på tallriken, bra att göra lika varje gång. Så kan man äta mer nästa gång.

      Fredagskram

      Radera