måndag 16 januari 2012

Cruise fasen Dag 1

& inte har jag hunnit att läsa i helgen, fått så mycket energi sen jag började med denna diet, så hemma rensas det i alla skåp & vrår.

Idag så skall jag äta Broccoli mos som inte blev så lyckad, men bara att få äta lite grönsaker känns så skönt.

Kokade dem, mosa dem + blandade i minimjölk & pepper.
Rester på stekt kyckling filé + fläskfilé i detta.
Dagens lunch....

Funderade på detta med att man inte skall äta samma grönsak två gånger / dag.....vet någon varför ?

Har tagit med morötter och det är ju gott till mellis + till middagen..

Köttfärs får man äta det ? Tänkte nämnligen isåfall göra en köttfärslimpa, det måste ju vara perfekt som matlåda med lite grönsaker, eller bara keso.

Är det farligt, eller kanske ingen idé att äta fler bara protein dagar (attackfasen) ?
Går det fortare att komma ner i vikt eller lurar man bara sig själv?

Näe om man kanske skall jobba en liten stund...daxs för en kopp kaffe.....


4 kommentarer:

  1. Visst får du äta köttfärs- men nötfärs och så mager som möjligt, du kan ju blanda i keso i köttfärsen när du för din limpa.
    Max 10 dagar i attack om du har mycket övervikt (mer än 20 kg att gå ner)

    Crusiefasen som du är nu i är ju också en viktminskningsfas, så du kommer att gå ner i vikt fast lite saktare än i attackfasen.
    Attackfasen är till för att chocka kroppen och starta viktminskningen....
    Du kan till och med stå still ett par dagar i den här fasen, och det är lite klurigt för man vill ju bara ha minus på vågen....
    Det är nu man kan få börja ta fram lite av sitt tålamod.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack då vet jag, precis som du säger man vill bara att det står minus på vågen, men man måste vara förståndig och förstå att givetvis står man still eller kanske går upp någon gång under fasen.

      Känns lite spännande och se om uträkningen stämmer..

      Fast jag körde attackfasen 7 dagar ( Dukan skrev 3 dagar ).

      Nu ska jag börja att leta efter mitt tålamod, ingen idé att fråga barnen för de säger att jag har dåligt med det...hihi..

      Igår fick jag beröm av dottern och det värmde, hon vet hur jag har börja och slutat, men nu säger hon att jag är helt annorlunda mot förr....

      Ha en bra måndag.
      Ann :-)

      Radera
  2. Hej, som Flisan sa, i cruisefasen ska man gå ner, men inte i samma rasande takt som under attackveckan.
    Då jag gör broccoli- (eller blomkål- eller morot-) mos så använder jag lättkesella och ibland lite Philadelphia 5% för att få moset fluffigt och gott. Lite salt och peppar eller om man har Vegeta allkrydda som smaksättare. Lite dijonsenap i blir superdupergott.

    Svar: Jag har nyligen börjat med gymträning, nappade eftersom jobbet hade en hälsosatsning och bidrog med en del av kostnaden för ett års medlemskap.
    Annars gick jag ner 21 kilo med enbart Dukan och promenader.

    Min app är en gratisapp till Iphone, den heter Viktkoll och är på svenska.
    Ingen koppling till Dukan alls, men jag gillar den eftersom den visar viktnedgång i %, precis vad jag vill ha i 100-dagarsutmaningen.
    Den visar BMI också, men det visar jag inte i bloggen, det framgår ju av min viktticker.

    Ha en bra dag du med

    SvaraRadera
  3. Visst kan du äta köttfärs..jag brukar köpa den som är på 10 % har inte hittat med lägre fetthalt här nere..kycklingfärs finns ju med 5% men de finns ju bara i småförpackningar tyvärr. när jag gör köttfärsbiffar brukar jag blanda i en rejäl klickkvarg samt ett par ägg.

    SvaraRadera