fredag 13 januari 2012

När ? Hur ofta ? Väger ni er ?

Godmorgon alla & Godmorgon Attackdag 5.

Vägning?
Nu under min attackperiod har jag vägt mig varje dag, morgon & kväll...skriver in kvällsvikten för den är alltid högre, känns mest rätt då.

Igår kväll vägde jag 78,1 kg = - 1,1 från start.....nu när jag vägde mig i morse vägde jag 76,5, rätt stor skillnad så skall bli spännande och se vad vågen visar ikväll..

Därav mina frågor till er andra.
Hur ofta väger ni er ?
Har ni oxå stor skillnad på morgon & kvällsvikt ?

Jag har ialla fall tänkt att jag väger mig morgon & kväll, skriver in kvällsvikten och under attackfasen kommer jag göra detta varje dag..
Sen när jag börjar med Cruisefasen (Omväxlingsfasen?), tänker jag bara väga mig en bestämnd veckodag.

Härlig fredag på er alla

9 kommentarer:

  1. Jag väger mig bara en gång i veckan oavsett fas....och alltid på morgonen och utan kläder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte tänkt på att man kanske skall vara utan kläder, det är ju egentligen bäst för man har ju olika mycket på sig från dag till dag, så om det skall bli rätt bör man ju vara naturell......

      Radera
    2. Jag har liksom en form av vågskräck därav väger jag mig bara en gång per vecka o helst efter toabesök och att jag inte direkt är uppgången ur sängen....är liksom lite fobisk där :-)

      Radera
  2. Go´morron Annamaja.
    i attackfasen väger jag mig varje morgon, sen har jag en bestämd dag i veckan som är min vägdag. Vikten den dagen är den jag noterar... de andra vägningarna är mer en check av hur jag ligger till...och man ser att det är normalt att vikten varierar lite från dag till dag...beroende på hur mkt/ lite man dricker, var man är i menscykeln osv
    Att det skiljer mellan morgon och kväll är inte så konstigt för på dagen fyller man ju kroppen med mat och vatten som sen tas om hand under natten när man sover....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då verkar det som jag tänker lite rätt då, men kan det skilja så mycket som 1,6 kg från kväll till morgon, men som sagt vi får se ikväll....kanske har man gått ner så mycket mer...

      Radera
  3. Jag gör som Flisan, på morgonen utan kläder (efter toalettbesök).
    Under attack varje dag, annars var och varannan dag, men med en officiell vägdag i veckan då jag antecknar resultatet och redovisar på bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag skrev till Mia, inte tänkt på att man kanske skall vara naturell, vikten på kläderna är ju olika från dag till dag....då är det ju smarast att väga sig på morgonen....

      Men när jag skrev in min vikt vägde jag mig på kvällen, fast man skall kanske ändra till morgon....

      Fast viktigast är när man känner att kläderna inte sitter lika tajt.....

      Radera
  4. Det viktigaste är ju att du gör på samma sätt varje gång- när och hur du gör det beror ju på vilket just du tycker är bäst...

    SvaraRadera
  5. Jag väger mig bara på måndagar. Direkt ur säng och upp på vågen. Jag smygväger mig inte för maken och jag har överenskommelsen att bara ställa oss där en dag i veckan. Måndag verkar vettigt för oss för då fuskar vi inte under helgen.
    Kram

    SvaraRadera